Veckobrev 3 – Hua Hin

Denna veckan har vi tackat av två elever. På storsamlingen hade vi en namnlek med föräldrar och barn.

Idrotten
Veckans idrottspass har varit jogging med avslutande stationsträning. Vi pratade om vikten av att träna och om vår puls. Före och efter joggingturen tog vi reda på vilken vår puls var.

Förskolan
På tisdagen var 3-åringarna kvar på skolan  när de stora barnen var på utflykt. Det blev mycket lek och vattenkrig den dagen. På onsdagen var det 3-åringarnas tur att åka på utflykt. Vi åkte till Hua Hin zoo, där vi fick se apor, hjortar, ekorrar, kaniner och många olika sorters fåglar. En mysig dag!

Under veckan har vi även gjort armband i thailandsfärgerna och lekt mycket med play-doh. Tillsammans byggde vi också en ministrand. Vi använde oss utav sand, miniparasoll, snäckor, glasspinnar, lera, sugrör, tandpetare, piprensare mm.

Skola
Alla barn från 5 år och uppåt åkte till Nationalparken Sam Roi Yot. Väl där mötte vi upp eleverna från Huay Yang skolan. På vägen till grottan stannade vi och tittade på apor. Framme vid första stranden åkte vi longtail båt över till andra stranden. Där brjade vår klättring 400 meter uppför ett brant berg. Väl uppe började vår klättring ner in i Phraya Nakhon cave. Längst ner i grottan fanns ett fint tempel, the Kuha Karuhas pavillon. Det var en varm och ansträngande men härlig dag!

Resten av veckan  har det arbetats flitigt med planeringarna,  utflykten och thai.

Glöm inte att kika in under Bilder > Hua Hin > Album 2012/2013 på alla härliga bilder från vår verksamhet. Där finns även fina bilder från förra veckans utflykter till Hua Hin Zoo och Nationalparken Sam Roi Yot.